In The Navy - Reisverslag uit Saint John's, Antigua van Eliene Bos - WaarBenJij.nu In The Navy - Reisverslag uit Saint John's, Antigua van Eliene Bos - WaarBenJij.nu

In The Navy

Door: Eliene

Blijf op de hoogte en volg Eliene

24 September 2008 | Antigua, Saint John's

Afgelopen week weer veel gedaan. Ben bezig geweest met de brandveiligheid, recycling en afval. Heb gecontroleerd of op alle aangewezen plekken ook daadwerkelijk de brandblussers hangen zoals de ABC, CO2, Purple K enz. Dat is echt hard werken geblazen in deze hitte. Verder woensdag een gesprek gehad met Chef Frank, hij gaat mij deze week alle ‘ins and outs’ leren over HACCP, waarna ik dat weer moet gaan leren aan een medewerker in de keuken. De chef controleert altijd de HACCP, maar als die daar geen tijd voor heeft wordt het niet gedaan en wordt er later gewoon wat ingevuld (komt me bekend voor…). Daarom willen ze het ander personeel ook leren, maar zo moeilijk kan dat vast niet zijn. ;)
Dinsdagavond boodschappen gedaan met ze 4e en we waren gewoon bijna 700 EC kwijt. Dat is te vergelijken met 175,- eu, dat is toch niet normaal!
Woensdagmiddag was ik weer lekker vrij, dus heb ik op het strand gelegen, weer was het bewoklt. ’s Avonds had ik dat diner weer met de gasten. Dit keer heb ik ook gegeten i.p.v. geserveerd. De vorige keer was ook de bedoeling dat ik ging eten i.p.v. serveren, oeps! Het was erg gezellig met de 4 stellen aan mijn tafel. 1 stel was net getrouwd en konden niet van elkaar af blijven, wat een kwelling voor mij. Verder nog een stel uit New York en Toronto en nog een ander stel. Met de 2 stellen ui New York en Toronte heel gezellig mee gepraat.
Vrijdag zijn een aantal weer naar Rush gegaan, ik was er niet zo in de stemming voor en Karin moest weer werken om 8 uur, dus wij zijn rond 2 uur lekker ons bedje ingekropen.
Zaterdag gewinkeld in St. John’s, je moet toch wat doen als het bewolt is en af en toe regent :p Toen we thuis kwamen vonden Rianne en ik een baby hagedis op onze kamer, we konden hem niet doodmaken en nu zit hij achter de airco, al zou het best kunnen dat hij daar alweer weg is.
Zondag zijn Rianne, Karin en ik naar het strand geweest. Rond 1 uur zijn we gaan lunchen bij The Beach. Zien we ineens 2 tafeltjes achter ons 3 jongens en 1 meid zitten en ze lijken wel verdacht veel op Nederlanders. Blijken het mariniers te zijn. Hun schip is ligt in de haven van St. John’s voor 3 dagen.
We zijn nog even op het schip geweest en 's avonds kregen we een kleine rondleiding en met ze allen naar Shirley Heights geweest. Het was dit keer van korte duur, omdat het keihard begon te regen en te onweren, toen zijn we met ze allen nog even naar The Beach geweest en gedronken en gezwommem. Het was erg gezellig, weer eens wat andere mensen om je heen.
Gister en vandaag bezig geweest met het samenvatten van de nurse reports voor de maand juli en de First Aid Kits gecontroleerd.

Verder is het hier nog steeds een grote puinhoop met elektriciteit. Afgelopen donderdag en vrijdag lag alles eruit in Caribbean Grove (oude gedeelte), dus daar zaten ze de hele dag in het donker en zonder airco. I’net deed het nergens en in het andere appartement van de interns hadden ze ook nog eens geen water. En vandaag, tja nog steeds nergens draadloos i’net behalve bij The Beach, waar Rianne en ik nu zitten, en het stroom valt vaak even uit.

Mis jullie!!!
Dikke kusssssssss

  • 24 September 2008 - 00:55

    Eliene:

    Dit keer geen berichten over sex!!!! ;)
    Jullie mogen natuurlijk wel andere berichten plaatsen :D
    Kus!

  • 24 September 2008 - 07:51

    Pap:

    we doen ons best

  • 24 September 2008 - 07:51

    Mam:

    de volgende keer over poffert

  • 24 September 2008 - 07:57

    Niek:

    Haha, zou toch denken dat dat juist iets is waar je wel over wilt praten ivm de frustratie ;) Maar goed, klinkt als of je je daar prima aan het vermaken bent. Hier draait ook alles prima en ik doe dan ook even de groeten namens het hele nieuwe bestuur en de andere Fadianen.

    Ps. Zal vanaf nu braaf zijn en niet meer over dat éne posten ;)

  • 24 September 2008 - 08:57

    Bianca:

    Lieve Schat! Jij vermaakt je dus wel daar :)! Vind het erg leuk om zo ook even op de hoogte te blijven van jou avonturen! Ben zooo jaloers op het mooie weer daar! Het is hier elke dag niet warmer dan 10 graden. Vandaag schijnt de zon gelukkig, maarja dat maakt het niet gelijk warm natuurlijk! Hou je het verder nog een beetje vol zonder Jasper...?
    Lieve meid, we houden contact!

    Dikke kus, B

  • 24 September 2008 - 09:57

    Eveliene:

    Hey meidd!!

    Ik mis jou ooook ! :(
    Zou graag een keer met Rianne en jou hier op stap gaan! Is gezellig hoor tussen die belgen ;)
    Leuk verhaal weer! Leuk om nederlanders tegen te komen he ! Ik heb het zelfs al in het hotel als er Nederlanders zijn, het is toch anders :P
    Succes en hoop je snel een keer te spreken op MSN!!

    Liefs en een dikke kus!

  • 24 September 2008 - 11:33

    Annie Wieringa:

    eliene,
    gefelicteerd met RIK zijn verjaardag.
    en verder eventjes doorzetten hoor, morgen is het weer anders. Hebben we ook wel in bedum, vandaag schijnt de zon gaat alles beter en als het regent ja dan doe je weer andere dingen.
    Leuk om zo mee te genieten van jou belevenissen daar,
    groetjes annie

  • 28 September 2008 - 19:17

    Margot:

    Heey Eliene!

    Leuk om te lezen dat je het nog steeds erg naar je zin hebt daar..:D Op de probleempjes met internet,stroom en kleffe stelletjes na dan..;) Ik ben benieuwd naar je volgende verhalen!!

    Xxx Margot

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eliene

Actief sinds 03 Aug. 2008
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 20508

Voorgaande reizen:

10 September 2012 - 01 Maart 2013

Zuid-Amerika

03 September 2008 - 01 Februari 2009

Antigua

Landen bezocht: