Bijna twee maan later!! Sorry - Reisverslag uit Saint John's, Antigua van Eliene Bos - WaarBenJij.nu Bijna twee maan later!! Sorry - Reisverslag uit Saint John's, Antigua van Eliene Bos - WaarBenJij.nu

Bijna twee maan later!! Sorry

Door: Eliene

Blijf op de hoogte en volg Eliene

31 December 2008 | Antigua, Saint John's

Na ruim 5 week toch maar even weer een verhaaltje... Sorry voor het lange wachten!!!
Na mijn vorige verhaal ben ik begonnen bij butlers. Wat echt ontzettend leuk was. Alle dranbestellingen doen,
pakketjes klaar maken voor de butler arrivals en nog veel meer. Verder is het butlerteam ontzettend gezellig,
met al die kerels en een paar vrouwen. Een groot gekkenhuis soms.
Verder zijn we natuurlijk veel op stap geweest, wat 1x een ziekmelding heeft opgeleverd. Rianne en ik waren even zat van Sandals en iedereen belt zich zo makkelijk ziek, nou dan kunnen wij dat ook. Dus heerlijk tot in de vroege uurtjes op stap geweest om ons vervolgens om zeven uur ziek te melden en heerlijk een dag te luieren, Je moet toch een beetje om jezelf blijven denken...
Op 29 Nov kwamen dan eindelijk Jasper en Arjan langs!! Rianne was die zaterdag vrij en ik ben om 2 uur na huis gegaan. Snel gedoucht en klaar gemaakt om naar het vliegveld te gaan. Om kwart voor 4 waren we daar dan.
We zagen allemaal al mensen naar buiten komen, maar geen J en A. na ruim een half uur, en bijna als laatste, kwamen ze eindelijk door de deuren.
We zijn eerst naar the Beach gegaan om wat te eten en rond 22 uur haalde Abe ons op om naar het Rex resort te gaan waar Rianne en ik hadden gereserveerd. Nou dat was 1 grote bende daar. Bleek dat ze voor 2 nachten waren geboekt en dat de prijs 2x zoveel werd. Jah daaaaaaaag!!!! Natuurlijk wist het persoon, waar rianne en ik bij geboekt hadden, niet dat ze had gezegd dat de prijs 93,- dollar per nacht was voor 2 pers. Na een half uur gebaald en boos te hebben gedaan kregen we het met 25% korting. We hebben dat maar ok gezegd en betaald voor de eerste 3 nachten. Konden we in de tussentijd naar iets anders zoeken. Dus Rianne en Arjan hebben daar 3 nachten geslapen.
Zondagavond zijn we naar Shirley Heights geweest. Konden de jongens direct een stukje cultuur zien. Dinsdag zijn Rianne en Arjan verhuist naar het groene appartement (van de andere interns), daar was nog een kamer vrij. Goedkoper kan niet.
Woensdag was ik dan eindelijk een dagje vrij en zijn we lekker naar het strand geweest.
Donderdagavond hadden we het afsheidsfeest van Marjolein en Caroline. Wat een groot feest was, met als resultaat 2 dagen ziek. Maar het was in ieder geval een geslaagde avond. Vrijdag hebben we de mannen het resort laten zien en 's avonds was het Sinterklaas tijd!! We hadden met ze alle lootjes getrokken. jammer genoeg was ik ziek dus heb er niet heel veel lol aangehad. Achteraf had ik geluk anders was ik net als de rest ruim 100,- euro armer geweest door het etentje vooraf. Ik heb van Sinterklaas Bob slippers gekregen. Joepie, wordt me verzameling weer wat groter. :D Dank je Bob!!
Zaterdag heb ik me ziek gemeld, het stond al in de planning om me ziek te melden, maar nu was ik echt ziek. Hele middag lekker op de bank gehangen met Jasper. Ik heb hem zover kunnen krijgen om lekker niks te doen.
De volgende dag was het alweer tijd om naar Housekeeping te gaan... Blegh!! Toen Ireen en ik daar om 8 uur aankwamen was de manager er niet, dus konden we 2,5 uur wachten. Toen ze er eindelijk was wist ze niet eens dat wij zouden komen. Typisch weer!! Uiteindelijk met ze 3e een rooster inelkaar geflansd. Irene en ik hadden alles hetzelfde qua uren en welk gedeelte.
Dinsdag waren Jasp en ik alweer 11 maanden samen en was ik een dagje vrij. de dag begon met regen en regen. Wat resulteerde in puzzels maken in de krant met Bob en eten bij the beach met Japser, Bob en Sander.. Daarna was het tijd voor de verrassing van Jasper! Hij heeft me verrast met een heerlijke massage bij de Spa op het resort en daarna lekker gegeten bij cocunut Grove.
Vrijdag was weer een dagje vrij voor Rianne, Irene en mij dus zijn we met de jongens even snel naar St. John’s gegaan en daarna naar Valley church. Eerst even gewinkeld, wat mij niet echt goed heeft gedaan voor me portemonnee, maar het is het waard. Daarna naar Valley church gegaan. Toen we daar aankwamen begon het direct te regen, naja dan maar eerst een hapje eten. Uiteindelijk werd het beter weer en hebben we nog lekker op het strand gelegen. Rond 7 uur waren we weer thuis, snel omkleden en daarna gegeten bij The Waterfront. Doordat het weer regende was het niet zo mooi als op de plaatjes, maar het eten was prima. Beetje jammer dat alles van hard plastic was, behalve het bestek. Rond 11 uur waren we weer thuis en moesten we weer omkleden voor de volgende activiteit op het programma: Op stap!
Zaterdag was het alweer de laatste dag van de jongens. Eerst ‘s middags naar St. John’s geweest om nog een paar inkopen te doen. Toen we thuis kwamen moesten we alweer inpakken, want om 6 uur stond Abe voor de deur. Afscheid op het vliegveld was gelukkig niet zo erg als op Schiphol, want deze vijf maand gaan we makkelijk overleven.

Doordat er 170 werknemers layed off zijn, moesten Irene, Monique en ik vanaf zondag naar Conciërge gaan. Bij Conciërge hadden ze veel mensen nodig, omdat er ook nog eens mensen op vakantie waren en met zwangerschapsverlof. Voor mij komt het een beetje stom uit, want dat betekent dat ik vijf week conciërge moet doen. De contacten met de gasten vind ik heel leuk, maar er zijn veel momenten waarin gewoon niks te doen is. Ik moet vaak van 12 tot 9 werken en de arrivals komen de laatste tijd pas vanaf vier uur aan, dus dan heb ik de eerste vier uur weinig te doen.
De Conciërge Desk is voor gasten die een conciërge kamer hebben geboekt. Ze krijgen dan extra service, zoals drank op hun kamer, speciale orriëntationtour, ze kunnen terecht voor allerlei boekingen bijv voor de Spa, restaurants en tours en voor vragen en klachten. Het is wat meer persoonlijke aandacht.

Mijn twee vrije dagen van vorige week heb ik doorgebracht op het strand. Maandag ben ik met Bob naar het strand geweest en vrijdags met Rianne, Bob en Sander naar Half Moon Bay geweest. Bob en Sander kwamen met het idee om naar het strandje ernaast te gaan. Dus over de rotsen met af en toe een hoge golf hebben we het gered en hebben we daar lekker gechilled en Party & Co gespeeld.
Donderdagavond zijn we met Marjolein naar de Wine Bar geweest waarvan de eigenaresse Belgisch is. Daar lekker lasagne gegeten en wijntjes gedronken.
Zaterdag kwam Serani in Tattooz. Hij is een opkomende zanger in Antigua en hij komt van Jamaica. Hij heeft hele leuke nummers dus wij wouden er met ze allen heen. We zijn er om half twaalf al heen gegaan, want we dachten dat het wel druk zou worden. Om half twee kwam die kerel eindelijk het podiumpje op en na 5 nr’s was hij alweer verdwenen. Wauw! Dat was een grote tegenvaller allemaal. Gelukkig waren we met een grote groep en kom je steeds meer bekenden tegen tijdens stappen dus het was nog een gezellig nacht.
Maandag heb ik allen geregeld voor St. Maarten en was het tijd om Bob en Sander weg te brengen naar het vliegveld… Snik! We hebben echt zo’n leuke tijd met ze gehad waarin we goede maatjes zijn geworden. We gaan jullie missen!!
Van het vliegveld thuisgekomen was weer tijd om ons klaar te maken voor een feest bij Jason. Doordat het met Sandals niet zo goed gaat, er zijn al vijf Sandals Resorts gesloten, is de Staff Party de 15e niet doorgegaan en hebben ze een klein staff party van Food & Beverage gehouden en wij waren er natuurlijk bij…
Dinsdag was een heerlijke brak dag, woensdagavond zijn we uiteten geweest bij Kimono's (Japans restaurant op het resort) met een nederlands stel. Wat echt heel gezellig was. We zijn dan ook met ze allen naar de X-mass party in Tattooz. Met kerst ben ik beide dagen aan het werk geweest van 12 tot 9. Kerst is er voor mij niet echt bij dit jaar. Volgend jaar beter!
Ik wens iedereen alvast een GELUKKIG NIEUWJAAR!!! Doe voorzichtig en niet teveel drinken!!
Over een maandje ben ik alweer thuis. De tijd gaat echt veel te snel...

Kusssss


  • 31 December 2008 - 11:43

    Pap En Mam:

    Je hebt het jaar toch nog goed afgesloten met een verhaaaaaaaaaal.Leuk.
    Wij wensen jou en alle anderen een goed 2009 en een behouden thuiskomst.
    Heb een knallende Jaarwisseling.Dan nog een paar weekjes en dan....Sterkte.Veel liefs en kussen van ons.

  • 31 December 2008 - 16:33

    Jaspers:

    hey lief! :)

    leuk verhaaltje weer hoor! tijd gaat idd al weer snel. nog even en je staat weer op de schiphol :) geen blijere man dan ik die dag :p haha...

    doe voorzichtig met de jaarwisseling daar en een dikke kus van mij!

  • 01 Januari 2009 - 02:57

    Conny & Dijo:

    Hey eliene,

    Heel veel liefde, geluk en vooral een gezond 2009 toegewenst !!!

    Liefs Conny & Dijo

  • 01 Januari 2009 - 10:39

    Eveliene:

    Hey lief!!
    Leuk verhaal!! :D
    Een super 2009 toegewenst voor Rianne en jou! Dat al je dromen mogen uitkomen!! :D:D

    Liefs en tot begin feb.!

    X

  • 02 Januari 2009 - 12:18

    Jeanette:

    Heeey Eliene!!!
    Nog een Gelukkig nieuwjaar!! Veel geluk in 2009. Succes met je laatste weekjes en dan is het hele avontuur alweer voorbij. Gelukkig heb je het nog steeds naar je zin daar en beleef je veel leuke dingen. Geniet er van en tot snel!

  • 06 Januari 2009 - 14:51

    Jozien:

    Zo te lezen heb je het erg naar je zin! Je verhalen zijn een herkenning van mij in het Carribisch gebied... feesten en brak zijn! Gaaf zeg dat je naar St. Maarten gaat. In welk hotel kom je? Geniet nog van je laatste maand, voordat je het weet zit je hier in het koude kikkerland en is je tijd daar alleen nog maar een mooie herrinnering
    liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eliene

Actief sinds 03 Aug. 2008
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 20493

Voorgaande reizen:

10 September 2012 - 01 Maart 2013

Zuid-Amerika

03 September 2008 - 01 Februari 2009

Antigua

Landen bezocht: