7024.39km verderop zonder water en gas - Reisverslag uit Saint John's, Antigua van Eliene Bos - WaarBenJij.nu 7024.39km verderop zonder water en gas - Reisverslag uit Saint John's, Antigua van Eliene Bos - WaarBenJij.nu

7024.39km verderop zonder water en gas

Door: Eliene

Blijf op de hoogte en volg Eliene

26 Oktober 2008 | Antigua, Saint John's

Hooi luitjes...

Gaat alles nog steeds goed in Nl zo zonder mij? ;) Hier gaat het nog steeds prima.
Begin direct maar met heeeeel leuk nieuws! Jasper en Arjan komen langs!!!!! Van 29 nov t/m 13 dec :D
Verder zijn mijn weken bij Sales ten einde gekomen. Het is me opzich prima bevallen. Was voornamelijk bezig met het Sandals Select Dinner (SSD), uitzoeken wie uitnodigingen krijgen, ze schrijven, rondbrengen, bijhouden wie komt, uitzoeken hoeveel nachten ze in totaal op een Sandals of Beaches Resort hebben overnacht en nog veel meer.
Af en toe getuigen geweest bij een trouwerij, totaal ben ik 8x getuige geweest, viel mee. Verder leuke mensen op de afdeling alleen is de supervisor, Terresean, een echte stresskip, maar wel aardig. (En dat op een Caribische eiland, waar ze niet echt stress kennen. Ze moeten eens een dag in NL meelopen, na een dag zijn ze al uitgeput en overspannen.)

Vorige week maandag waren Karin en ik vrij en zijn we naar de manicure gegaan. 1x en misschien wel nooit meer. Karin wou graag nepnagels en ik wou alleen me nagels lakken. We hebben er 2,5 uur gezeten!! Maar nu weten we ook hoe dat werkt. Daarna geshopt en weer genoeg ingeslagen. Ben benieuwd hoe het terugreis gaat met 46 kilo. Mag het ook ietsje meer zijn?
De dag erna werden we ’s ochtends gewaarschuwd voor een tropische storm die woensdag en donderdag Antigua zou treffen. De Bridal Expo zou verplaatst worden naar vrijdag, daar ging me vrije dag, Woensdag zou ik sóchtends werken om vervolgens ’s avonds naar SSD te gaan. Ik had niet zoveel zin om er heen te gaan, als je er eenmaal bent is het heel gezellig hor, dus van mij mocht de tropische storm wel komen. Om kwart voor 6 begon het gedonder. De hele avond en nacht regen en onweer. Om 5 uur werden Rianne en ik wakker van een ontzettend harde knal, de onweer was wel heeeeel dicht bij. De volgende morgen werd ik gebeld door Gerardo, manager van Maintenance, dat we van de General Manager naar Mario’s moesten komen, één van de restauranten. Marjolein kwam ons ophalen met haar autootje, toch wel iets anders als je de dikke bak van Christine gewend bent. Bij Mario’s aangekomen moesten we helpen in de bediening, want er was bijna geen personeel op komen dagen door het weer. Dus hebben we de hele dag in Mario’s en in de English Pub gewerkt. Tussendoor wouden we toch even een rondje over het resort maken, kijken hoe groot de ravage was. Nou die was best groot! Grote delen stonden onder water, huisjes, paden, lobby, restaurants enz. Paden langs het strand waren weggevaagd door zand, de zee was ruig en vies, een betonpad was afgebroken, bomen omgevallen. Het was een puinhoop!
Vrijdag zijn Rianne en ik St. John’s ingegaan en boodschappen gedaan. Ik heb een nieuwe digi camera gekocht. Een camera met 7 megapixel en hypermodern voor maar 90,-! Hij was eerst 450 EC maar doordat ik heb gezegd dat ik volgende maand weer terugvlieg krijg ik hem taxfree en dus voor 350,- EC. Ik ben weer helemaal blij en kan weer foto’s maken.
Zaterdag was dan eindelijk de Bridal Expo. Iedereen was zwaar in de stress en Bob en ik hadden daar totaal geen last van. We hebben verder niet zo heel veel ervan meegekregen, want we moesten op kantoor nog wat andere klusjes doen en relaxen. Op het laatst hebben we nog een kamer gedecoreerd met bloemblaadjes, kaarsjes en een vol/warm bad. Om 8 uur zijn we naar de pub gegaan en daar gegeten, na 12 uur werken vonden we dat we wel recht hadden om op het resort te eten en te genieten van gratis eten en cocktails.
Afgelopen zondag zijn Rianne, Sander en Bob naar Sheirley Heights geweest. Dinsdagmiddag was het afscheids’feest’ van Christine in de Conferenceroom. Donderdag is ze dan echt vertrokken naar Trinidad.
Dinsdag en donderdag verder heerlijk op het strand doorgebracht. Gisteravond naar halloween feest geweest in Rush. Eerst met ze alle naar Tattoos geweest en daarna met ze 11e in de auto van Jason naar Rush, 500m verderop. Daar 20 min geweest, want het was echt te druk, dus toen weer terug gegaan naar Tattoos.
Vandaag weer een vrije dag gehad, met Bob op het strand gelegen en gesnorkeld. Snorkelen was niet zo heel super, het water is nog steeds best troebel en qua vissen was het ook niet zo denderend.

Sinds woensdag zitten we zonder gas en sinds donderdag zonder water. Tja het is wat. We hebben aldoor gedoucht in app 3 en gegeten op het resort.
Morgen me eerste dag bij Banqueting. Ben benieuwd!

Knuffels,
Eliene

  • 27 Oktober 2008 - 08:19

    Pap En Mam:

    Mooie foto's,spannend allemaal. Je moet de journalistiek in.

  • 27 Oktober 2008 - 11:28

    Bianca:

    Hi lieve meid!

    Ik heb je kaartje gekregen me de foto van ons op jouw verjaardag volgend jaar! Erg leuk! Je ouders hebben dit kaartje alsnog opgestuurd, erg lief van ze!
    Volgens mij vermaak jij je prima op je bounty eiland :P! Was wel schrikken zeker die storm?!
    Hier gaat alles ook nog steeds prima! Vermaak mij erg goed hier!
    Deze week begint mijn 2e blok, dus ik hoop op een beetje meer drukte want heb toch niet heel veel gedaan op school (A)! Floris komt zondag al!! Ben zo blij :D! Hij is hier van 2 t/m 9 november! Gaan lekker met zn tweetjes genieten! Jij ook heel veel plezier als Jasper er is! Geniet ervan!

    Dikke kus,

  • 27 Oktober 2008 - 11:29

    Bianca:

    Hahaha, je verjaardag VORIG jaar bedoel ik natuurlijk :P!

  • 27 Oktober 2008 - 14:03

    Hanspeter:

    Wat bruut jah die storm, ik heb op de Sint Maarten ook wel geen internet water en stroom gehad, maar gelukkig geen super stormen. ik hoop dat alles weer snel is aangesloten groetjes HP

  • 30 Oktober 2008 - 13:00

    Rudy Haringhuizen:

    He eliene, je kent me niet maar ben 1 van de stagaires van vorig jaar! Wat een ravage joh daar op Sandals! DOe maar ff de groeten aan Marjolein en Terence van me! Succes daar nog met de rest van je stage. xx

  • 08 November 2008 - 12:10

    Annie Wieringa:

    geweldig mooi nieuws dat jasper komt en arjan uiteraard. wij hebben ook wel leuke dingen hoor, donderdagavond en gistermorgenmorgen een verjaardag, gisteravond was het feest aan de stationsweg met de middenstanders. Veel aanbiedingen. Gezellige dweilorkestje, gluhwijn,poffertjes en loempiaatje van de chinees. allemaal gratis dan zijn de mensen erwel, ha,ha.
    waarom hadden ze dit allemaal, omdat ze met de wilhelminalaan en stationsweg willen VERSMALLEN. Ze zijn aan de wilhelminalaan al begonnen, niet leuk hoor, maar ja, de GROTE HEREN beslissen soms.
    o ja, en vanavond op kraambezoek in middelstum. Al een mooi cadeautje gekocht bij HEMA, ja, die zit inmiddels in de grotestraat, bedum wordt groots hoor.
    succes met je werk en hou je taai, groetjes arie en annie

  • 09 November 2008 - 22:09

    Wim En Marion:

    hallo eliene, hartstikke bedankt voor je mooie kaartje. We hebben gezien dat ie wel erg lang onderweg is geweest.Leuk dat Jasper het voor elkaar heeft gekregen dat hij binnenkort naar je toe kan komen. En dan ook eerst nog even Sinterklaas vieren hier. Misschien neemt ie nog weel een kadootje voor je mee. De Sint dan he. of zou ie niet weten waar Antiqua ligt.We kijken uit naar jouw nieuwe bericht en veel liefs van ons, Wim en Marion.

  • 12 November 2008 - 10:49

    Sanne:

    Volgens mij moet jasper dan eerst zijn lootje invullen anders wordt het geen sinterklaas viering;) hahaha

    Veel plezier straks met elkaar!!!

    liefs sanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eliene

Actief sinds 03 Aug. 2008
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 20498

Voorgaande reizen:

10 September 2012 - 01 Maart 2013

Zuid-Amerika

03 September 2008 - 01 Februari 2009

Antigua

Landen bezocht: