Oud en Nieuw en laatste werkdagen - Reisverslag uit Saint John's, Antigua van Eliene Bos - WaarBenJij.nu Oud en Nieuw en laatste werkdagen - Reisverslag uit Saint John's, Antigua van Eliene Bos - WaarBenJij.nu

Oud en Nieuw en laatste werkdagen

Door: Eliene

Blijf op de hoogte en volg Eliene

20 Januari 2009 | Antigua, Saint John's

De 31ste was het dan zover om het jaar 2008 af te sluiten en een nieuw jaar te beginnen. Een dag ervoor was onze gastank leeg gegaan, dus leek het ons wel leuk om ook op het resort te eten. Die middag kwam de General Manager langs en vroeg of we klaar waren om te feesten, dus ik dacht een goed moment om te vragen of we ook op het resort mochten eten en feesten. Nou dat was niet echt de bedoeling. Het zou een feest zijn puur voor de gasten en het personeel was niet uitgenodigd. Nadat hij overleg had gehad met de hotelmanager waren ze ot de conclusie gekomen dat we vanaf 23 uur op het resort mochten komen. We woonden toch een beetje op het resort dus vandaar dat we toch even op het resort mochten komen, als we maar niet teveel op de voorgrond zouden treden en eten was niet mogelijk. Jemig wat een aardige mensen hier!!!
Die avond zijn we dan maar na The Beach gegaan met ze allen. Uitgebreid gegeten en gelachen. Rond half 11 zijn we het resort opgegaan en gefeest. Rond half 12 kwam Claudette Peters, de bekendste soca zangeres op Antigua en om 12 uur ging de champagne open. Whoehoe!!! Het was een super leuke avond en uiteindelijk was er alleen maar personeel!
De dagen erna waren vrij rustig. Heb die dagen aan beide kanten bij conciërge gewerkt. Alleen die week hadden ze me ook nodig bij conciërge van de Mediterranean gedeelte. Aan de ene kant vond ik dat wel leuk, maar ik had ook veel gasten ontmoet aan de Caribbean kant en die zie je dan bijna een week niet.
Maandag de 5e kwam Miss Bird na mij toe met de vraag of ik de assistente wou worden Mr. Fray. Lijkt me leuk, maar wie is dat?? Hij is de Managing Director van Sandals International. Wauw! Dus ik heb ja gezegd en aan het einde van de dag kwam hij samen met Mr. Pancham naar mij toe om kennis te maken.
De volgende dag begon ik om 9 uur met het bijwonen van de shift line up van de managers en de rest van de dag meetings gehad met de GM en de hotel managers. ’s Avonds hebben we bij Eleanor’s gegeten en heb ik mijn verhaal gedaan over wat ik er tot nu toe van vind. Niet meer eten op het resort, zelf gas moeten vervangen, geen contact met de General Manager en de hotelmanagers enz. Mr. Fray schrok daar best van, hij heeft vele jaren geleden alles opgezet voor de interns. De interns geven je goed en hard werken en daar krijgen ze de faciliteis van het hotel voor terug, nou wij krijgen daar niks voor terug. De volgende dag was geregeld dat Miss Bird niet meer over de interns gaat maar Mr. Pancham en dat we vanaf donderdag weer op het resort mochten eten. Tjah de managers kunnen Mr. Fray moeilijk tegen spreken.
Donderdagavond zijn we naar de wijnbar gegaan. Mr. Fray hoorde ervan en wou ook mee. Dus gezellig wijn met ze allen gedronken.
Vrijdag was ik eindelijk na 1,5 week weer eens vrij. Mr. Fray ging voor 3 dagen naar St. Lucia, dus ik was 3 dagen vrij. Vrijdag hebben Rianne en ik de Pirates Party gedaan. Om 9 uur werden we in de lobby verwacht, waar nog 5 andere koppels waren die mee gingen. We werden naar St. Johns gebracht waar de piraten boot in de haven lag. Daar aangekomen gingen er nog 50 mensen van de cruiseschepen mee. De mensen van de cruiseschepen moesten om 12 uur weer terug in de haven zijn, dus toen we vlakbij het strand waren mochten hun gaan snorkelen of naar het strand en moesten wij op de boot blijven en mochten we zwemmen en touwzwaaien. Was echt grappig. Om half 12 was het tijd om de mensen terug te brengen en zijn wij gaan snorkelen en daarna op het strand afgezet. Rond 1 uur kwam de boot weer terug en konden we eten en feesten, Was echt een hele gezellige dag. Daarna nog even St. John’s in geweest en daar kwamen we Nelson tegen en zijn we met ze 3e naar de chinees gegaan. We waren nog nooit naar een chinees geweest hier, maar het was best goed.
Zondags kwam Erwin Wolthuis langs, onze stagebegeleider. Die hebben we ’s ochtends om half 9 van het vliegveld gehaald en de hele dag gezellig gepraat, naar het resort geweest, bij The Beach gegeten en om 5 uur weer naar het vliegveld gebracht.
Maandag morgen kwam Mr. Fray weer terug dus die belde mij om 10 uur dat hij weer op Sandals was, ik snel aangekleed en daarheen gegaan. Dinsdag was me laatste dag met Mr. Fray bleek later. Dinsdagavond zouden wij voor hem gaan koken. Rianne en ik hebben 1,5 uur in de keuken gestaan om voorgerecht, stokbrood met aardappelsalade (zelfgemaakt) en het hoofdgerecht, gebakken aardappels met broccoli en pork klaar te maken. Mr. Fray had gezorgd voor de wijn en het toetje, chocolade taart. Die avond kwam ten sprake dat ik het jammer vond dat ik niet meer naar de bar was gegaan voor me laatste twee week, dus Mr. Fray zegt direct: ‘Dan gaan we morgen regelen dat je de laatste drie dagen bij de bar werkt’.
Nou woensdag kwam ik op werk en hij had al met de F&B manager gepraat en ik kon beginnen. Dus woensdag en donderdag bij de Pool Bar gewerkt. Echt super leuk. Beetje cocktails shaken, veel met gasten praten en lachen met het personeel. Me laatste avond heb ik van 2 tot 11 uur bij de Main bar gestaan. Achteraf vond ik de Pool Bar veel leuker en gezelliger. Ik ben echt blij dat ik me laatste drie dagen daar heb doorgebracht. Al vond ik het werken met Mr. Fray ook echt super om mee te maken. Hij is vrijdag weer vetrokken, dus donderdagavond met ze allen nog gegeten en gedronken in de pub samen met Mr. Roper (General Manager Ocho Rios Jamaica) en Terence.
Zondagavond was het dan zover: Party!!! We hadden via Sandals twaalf flessen champagne geregeld voor als welkomstdrankje en we hadden met Tattooz geregeld dat we daar terecht konden. Maar dat is allemaal iets anders gelopen, want de eigenaren van Tattooz zijn afgelopen zaterdag opgepakt en dus ging Tattooz zondag niet open. Om negen uur toch nog maar even naar Tattooz om te kijken of ze misschien toch open gingen, maar dat was niet zo. We hebben een papier opgehangen dat het feest verplaatst was naar Coach, want we konden niet iedereen bereiken die we hadden uitgenodigd. Rond tien uur zijn we dan richting Coast gegaan en we hebben een super avond gehad. Ik ga het stappen hier toch wel missen, zo anders dan in Nederland.

Donderdag gaan Rianne en ik richting St. Maarten voor een week en dan komen we de 28ste weer terug op Antigua om de volgende dag richting New York te gaan. We zullen drie dagen in New York blijven en de 31ste terug vliegen naar Amsterdam. Op 1 febr om half 8 ’s morgens komen we aan op Schiphol en is ons ontzettend mooie avontuur voorbij!

Als ik thuis ben zal ik me laatste verhaal erop zetten over St. Maarten en New York!!
Zie jullie allemaal over twee week weer!!

Dikke kus

  • 21 Januari 2009 - 10:27

    Pap En Mam:

    Dus de hele operatie zit er dan op.Geweldig gedaan en veel plezier op St Maarten.We zien je op Schiphol wel weer.Dan gaan wij vroeg uit de veren.Dat hebben we er wel voor over.

  • 21 Januari 2009 - 13:56

    Jasper:

    Hey lief, weer een mooi verhaaltje hor...

    zie je op schiphol!

    kus

  • 25 Januari 2009 - 15:58

    Jeanette:

    Heey meiss

    Veel plezier nog de laatste dagen!!!

    liefs jeanette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eliene

Actief sinds 03 Aug. 2008
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 20498

Voorgaande reizen:

10 September 2012 - 01 Maart 2013

Zuid-Amerika

03 September 2008 - 01 Februari 2009

Antigua

Landen bezocht: