Salamander.... Aaaaahhh - Reisverslag uit Saint John's, Antigua van Eliene Bos - WaarBenJij.nu Salamander.... Aaaaahhh - Reisverslag uit Saint John's, Antigua van Eliene Bos - WaarBenJij.nu

Salamander.... Aaaaahhh

Door: Eliene

Blijf op de hoogte en volg Eliene

03 Oktober 2008 | Antigua, Saint John's

Hej lieve mensen

We zitten hier vandaag alweer een maand op het mooie bounty eiland. Afgelopen maand is ontzettend snel gegaan, wat natuurlijk een positief punt is. We beginnen ons steeds meer thuis te voelen in ons appartement, waar we na ons werk lekker tot rust komen. 5 dagen in de week werken in 33 graden is toch een zware opgave, ook al zit je vaak in de airco. Ben blij dat we nu in het orkaanseizoen zitten, meer regen en dus bewolking. Heerlijk voor als je aan het werk bent. Straks wordt het weer mooier en gaat de temperatuur omlaag. Joepie!!

Afgelopen weken nog steeds bij Environment gezeten en van alles en nog wat gedaan, zoveel dingen dat ik het me niet allemaal meer kan herinneren. Heb ook een dagje in het kantoor van Chef Jason gezeten en daar zijn kantoor opgeruimd, kaartjes voor de lunch gemaakt en een beetje op internet gekeken. Maandag en dinsdag was Christine vrij om thuis haar spullen in te pakken. Ze had voor mij een lijst gemaakt met wat ik alemaal moest doen. Maandag om 12 uur was ik daar al mee klaar en dus de rest van de middag lekker achter de laptop van Christine gezeten met internet. Dinsdag heb ik ‘s morgen doorgebracht bij Watersports, ik had geen sleutel van kantoor en Melanie was nergens te bekennen, of terwijl eliene was buitengesloten! Dus maar naar Watersports gegaan en daar de inventaris gedaan van de shop en de storeroom en daarna daar wat gepraat en gelachen. De één bied je aan om mee te snorkelen en de ander gaat je leren duiken. Prima!! Helaas kan ik deze week beide niet doen doordat ik niet op de goede dageb vrij ben. Volgende week beter.
Vandaag vertelde Christine me dat ik vanaf volgende week ergens anders heen ga, omdat zij alles moet inpakken en klaar moet maken voor de volgende Environmental Manager. Jason had al gebeld of ik bij hem kon komen voor de rest van mijn stage, de buttlers wouden me voor 3 week hebben en waar wil ik zelf heen? Miss Bird had daar het antwoord al op, want onze nieuwe roosters waren klaar en ik moet zondag beginnen bij Sales/Weddings en Tours. Ik denk dat ik elke week bij een andere afdeling ga werken, dus ga ik ook een week getuigen spelen bij Weddings.

Rianne en ik hebben nog een salamander op onze kamer gehad, misschien zit hij er nog wel, want we zijn niet in staat geweest om hem te doden. We zagen hem zitten op de muur, Rianne pakt een schoen en ik een spuitbus om beesten mee te doden. Hij zat heel mooi op de muur en konden er zo bij, alleen durfden we toen niet meer… haha! Toen zag hij zijn kans schoon om tussen de airco en de muur te gaan zitten. We hebben hem nooit meer gezien, en we slapen nog steeds prima en hebben geen nachtmerries over salamanders. Al horen we ’s avonds nog wel eens een raar getik van de airco, vast de salamander die aan het klappertanden is!!

Zaterdag en zondag was ik lekker vrij en heb beide dagen op het strand doorgebracht. Zaterdag alleen en zondag met Rianne, Irene, Michelle en Bob en natuurlijk heerlijke cocktails. Heerlijk even twee dagen zonder een wolkje aan de lucht en lekker relaxen. Met als resultaat een beetje een rood hoofdje en oogleden… Oeps! Ook al smeer je je nog zoveel in, soms helpt het gewoon niet.

Zaterdag hebben we een grote opruiming van Cades Bay. Dit is het enige stuk wat beschermd wordt dor de marine en net hier wordt van alles gedumpt. Christine heeft daarom de Grand Cleanup of Cades Bay georganiseerd. Om 7 uur, ja ’s morgens, gaan we met een bus daarheen om vervolgens met ze alle, stuk of 60 man, gezellig te gaan opruimen en lol hebben. Althans dat hoop ik.

Ik hoop dat het in NL ook nog allemaal goed gaat. We hebben eindelijk tv dus ik kan weer een beetje het nieuws in de gaten houden.
En al die berichtje vind ik super leuk!!! Dus blijf ze sturen…..

Kusss

Eliene Bos (intern)
Dickenson Bay
P.O. Box 147
St. John’s
Antigua, West Indies

Tel: +12687213188

  • 03 Oktober 2008 - 08:05

    Jeanette:

    Heey Eliene!!!
    Fijn dat je het zo erg naar je zin hebt in Antiqua :)en alles goed gaat.. ook al had ik niet anders verwacht ;). Afgelopen zondag had ik mijn verjaardag met familie gevierd want maandag was ketelmuziek dus moesten we met het korps spelen en daarna nog even blijven hangen met iedereen heel gezellig... Zomaar werd ik vastgegrepen en op een stoel gezet hahha iedereen voor mij zingen.. vet grappig en lief;). Gisteravond naar Monique smit Nick en Simon en Wolter Kroes geweest was echt super gezellig met iedereen was een super feestje!! Vanavond weer optreden, vanmiddag nog wat regelen voor Concordia en dan vanavond naar Rowwen heze en mooi wark en dan morgen sdm festival (show drum majorette festival) kortom weer lekker druk maarja daar is het ook feestweek voor. Veel plezier nog en vind het leuk je berichtjes te lezen :D
    liefs Jeanette

  • 03 Oktober 2008 - 08:38

    Eveliene:

    Heey meidd!

    Leuk om weer een verhaal te lezen!! Fijn je het nog naar je zin hebt! Je hebt idd een beetje een rood hoofdje op de foto ;) Uitkijken hoor hihih kreeftje!
    Hier is ook alles nog goed!! Ik krijg van het weekend een huisgenootje erbij! Marjolein, ze komt ook uit Groningen en gaat ook stage lopen in het hotel! Ik ben benieuwd!!!

    Liefs en een dikke kus!!

    :D

  • 03 Oktober 2008 - 09:21

    Rianne:

    heey,

    hier is ook alles prima, al missen we de gezellige lunches met iedereen op school wel hoor.. =)
    stiekem toch wel een btje jaloers op jullie..

    heeel veel plezier nog maar dat zal vast wel goed komen..

    xxx

  • 03 Oktober 2008 - 19:58

    Jessica:

    Heey schat!
    Wat fijn om te lezen dat je steeds meer thuis voelt en je stage bevalt:D
    Hoop dat de salamander ondertussen getraceerd is en het heerlijke weer aanhoudt!
    Geniet ervan en het blijft super leuk om je verhaaltje te lezen!
    Dikke kus van hier!
    Jessica
    ps. het weer in NL is niet benoemenswaardig, dus vraag daar ook maar niet na;)

  • 04 Oktober 2008 - 09:14

    Pap:

    salamandersoep is ook lekker, of salamandercocktail???

  • 04 Oktober 2008 - 14:19

    Jasper!:

    Hey lekkerding! je hebt idd een leuk kleurtje gekregen, ik denk dat je mijn kleur van Egypte al weer hebt ingehaald... :(
    Maar hopen dat ik je nog twee weekjes op mag komen zoeken van de baas, dankan ik iig een beetje bijkleuren.

    k heb mn hele hebben en houden verhuisd en ben t nu n btje goed aan t t zetten.

    aan Hugo en Henke: binnenkort bel ik met de uitnodiging om poffert te komen eten hor, moet eerst alles helemaal spik en span hebben natuurlijk ;p

    Heel veel liefs en plezier met t bijwonen van de trouwplechtigheden!!! haha:P

    Dikke kus en groetjes aan de andere dames!

  • 05 Oktober 2008 - 16:43

    Niek:

    Hey Eliene,

    effe een berichtje uit het ozo warme Nederland ;) Kraag omhoog en in de regen en wind naar de grote markt. Om daar gezellig in de drie lekker iets te drinken :P Hartstikke gezellig en echt hollands.... Maar eeh hahu, als het mogelijk is neem maar wat van dat mooie weer mee :D

    Begrijp uit de verhalen dat je je nog steeds prima vermaakt. Goeie zaak natuurlijk, maar eehh kijk je wel uit met die kleur! Straks laten ze je Bedum niet meer in ;)

    Naja, genoeg ongein van deze plek. Ga ik zo lekker studiosport kijken :P Groetjes, Niek.

  • 10 Oktober 2008 - 19:12

    Annie Wieringa:

    ik geniet van jou verhalen, blij schrijven.
    als ik buiten ben of uit de kamer naar boven kijk naar jou slaapkamer, denk ik aan jou en gaan mijn gedachten naar antigua, waar jij nu bent.
    vanmiddag lekker getuinierd, lekker herfstweer en wat struikjes/plantjes naar jullie gebracht. Het groeit hier zo hard. Vorige week hebben we zoveel gesnoeid dat het het hele gazon lag harstikke vol met takken, echt waar en als je nu kijkt, denk je, we kunnen nog wel weer meer snoeien.
    zo zie je maar weer , we zijn altijd druk bezig.
    o ja, arie is aan het ploegen in slootdorp, nationale kampioenschappen, mooi hé, elk zijn hobby,groetjes annie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eliene

Actief sinds 03 Aug. 2008
Verslag gelezen: 676
Totaal aantal bezoekers 20502

Voorgaande reizen:

10 September 2012 - 01 Maart 2013

Zuid-Amerika

03 September 2008 - 01 Februari 2009

Antigua

Landen bezocht: