Eerste werk dagen - Reisverslag uit Saint John's, Antigua van Eliene Bos - WaarBenJij.nu Eerste werk dagen - Reisverslag uit Saint John's, Antigua van Eliene Bos - WaarBenJij.nu

Eerste werk dagen

Door: Eliene

Blijf op de hoogte en volg Eliene

10 September 2008 | Antigua, Saint John's

Even een update over mijn eerste twee werkdagen bij Environment.
Eerst begin ik bij de zondagavond. We zijn die avond naar Shirley Heights geweest met alle nederlandse interns (totaal 9 stuks) Met ze allen zijn we in het busje van Abe gestapt. Het paste allemaal maar net. Na 40 min rijden kwamen we dan eindelijk aan op het één na hoogste punt van Antigua. Hier is elke zondagavond een soort bbq met muziek en een mooie zonsondergang. Doordat de andere tot half 6 moesten werken hebben we de zonsondergang gemist, volgende keer beter. Het was erg gezellig en als het licht is heb je vanaf hier een heel mooi uitzicht over English Harbour! Rond 10 uur zijn we weer terug gegaan, want het werd steeds rustiger. Toen we door St'John's reden kwamen we erachter dat we een lekke rechter achterband hadden. Wat wil je ook met al dat gewicht... haha. Dus Abe heeft de band gewisseld en de rest zat netjse op een rijtje op de stoep te wachten...

Maandag begon dan ook mijn eerste werkdag. Om 10 uur ben ik naar de Front Desk gegaan, hier kon Ik Cristine bellen (manager van Environment) UIteindleijk ben ik bij haar kantoortje terecht gekomen. Ik kreeg direct allemaal informatie gestuurd over Environment en hoe dat is toegepast in Sandals, EMS Evironment Management System, wat te doen bij orkanen en nog veel meer. Dus kon direct lekker gaan lezen en mijn engelse leesvaardigheid opschroeven. Daarna kreeg ik een lijst met allemaal namen van managers die een CPR cursus (Cardiopulmonary resuscitation of terwijl EHBO) hadden gedaan. Deze moest ik in de computer voeren. Het enige nadeel was dat de mensen zo onleesbaar schrijven en ze hier geen simpele achternamen hebben zoals Bos, dus dat was nog een best gedoe.
's Middags heb k een rondleiding van Cristine gekregen en heeft ze laten zien waar zij zoal op let.(en dat is veel) Daarna ben ik bezig gegaan met het maken van een lijst in excel. Met deze lijst kan iemand makkelijk alle restaurants/barren en andere kantoortjes checken op ratten en kakkerlakken. Alles word verdeeld over Food and Beverage en overige.
Deze worden dan weer verdeeld over de twee 'complexen', Meditteranean Village en Caribbean Grove.
Dit leek mij in ieder geval wel makkelijk, anders moeten mensen zo heen en weer rennen (naja, slenteren zoals ze hier doen).

Vanmorgen eerst verder gegaan met de checklist en brieven uitgeprint voor de interns. Als er problemen zijn met de appartementen dan kunnen we bij haar terecht. Heb vandaag ook me naamplaatje gekregen, dus ben nu te herkennen als een medewerker van Sandals!!:)
Na de lunch zou ik bezig gaan met de inventaris voor orkanen, alleen zijn de sloten vervangen van het hok dus kon ik niet bezig (wat een rotzooi is het hier ook en niemand weet er dan weer wat van.... het is wat) Ben toen weer terug gegaan naar het kantoortje. Heb toen de brieven rondgebracht naar de interns en nog stukken gelezen over het regelement van zwembaden en HACCP. Verder heeft ze nog wat uitgelegd over de utillity check. Om 4 uur was ik al weer vrij. Dus lkkr naar het strand gegaan met Rianne, later kwamen Karin en Irene er ok bij. Tot half 7 daar gelegen met lekkere cocktails. Vanavond gegeten bij Cricketer's Arms, een English pub, met weer heerlijke cocktails ;)

Morgen begin ik om 7 uur. Ik ga meelopen, samen met karin, met de utillity check. Hier worden alle waarden opgeschreven van water, gas, diesel, LPG en electriciteit per afdeling per dag. UIteindelijk worden dan de waarden berekend per gast. Heel gedoe allemaal en daar moet Christine dan per maand een verslag van maken met grafieken e.d. Na de ckeckronde ga ik naar Recieves toe. Ik schijn mazzel te hebben, want morgen zou er veel binnen komen bij Recieves, ben benieuwd wat ze daar mee bedoeld... Om 3 uur ga dan mee met de Pool check. Ik moet hierbij gaan letten op schoonheid van het water, of de borden er hangen, of de borden zichtbaar zijn enz. Hier moet ik dan ook een klein verslagje van maken, zodat Christine weet hoe het eruit ziet.

Het schijnt dat ik dezelfde uren ga werkn als Christine, dus ik hoop dat ik zaterdag en zondag dan ook vrij ben!! Lijkt me heerlijk. verder zijn ze bezig met het schoonmaken van appertement 6. (ja, nog steeds) Dit appartement schijnt de achterste te zijn voor de interns. Christine vind het niet zo veilig dat wij, als vier meiden, daar gaan wonen uit veiligheid. We zullen zien waar we terecht komen. Het positieve is dat we in ieder geval met ze vieren een appartement gaan delen :D

Nou dit was het voor nu.
Ik ga lekker slapen, morgen om 6 uur me bed weer uit!

Dikke kus

  • 10 September 2008 - 17:50

    Nynke:

    Hey Eliene!

    Na het zien van je foto's op hyves dacht ik ga maar eens even kijken op je site. Wat heb je al veel geschreven! Leuke verhalen, en natuurlijk erg leuk voor iedereen die hier zit om te horen wat jij elke dag mee maakt. Volgens mij ga jij je daar wel goed vermaken! Ziet er in elk geval goed uit. Ik zal snel weer eens kijken!

    liefs Nynke

  • 12 September 2008 - 17:32

    Sanne:

    Heey!

    Leuk om je verhalen te lezen! al weer goed verkleurd:) jalours hoor!
    Je houd het daar vast wel 5 maand uit!

    Heel veel plezier nog!!

    Liefs Sanne

  • 13 September 2008 - 16:46

    Ineke Van Heumen:

    Hoi Eliene, een berichtje uit Bedum vanuit onverwachte hoek, ik vind het leuk jou een beetje te volgen op je reis en wens je veel plezier daar.De groeten van je moeder die sprak ik bij de Boer en daar hoorde ik dus over jouw reis. Groeten van Ineke, moeder van Rob, Eline en Joep( voor het geval je niet meer weet wie ik ben!) Ps,de foto's zien er leuk uit. Tot mails, Ineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eliene

Actief sinds 03 Aug. 2008
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 20489

Voorgaande reizen:

10 September 2012 - 01 Maart 2013

Zuid-Amerika

03 September 2008 - 01 Februari 2009

Antigua

Landen bezocht: