Superstars Win By 10 Wickets & Win $ 20 Million - Reisverslag uit Saint John's, Antigua van Eliene Bos - WaarBenJij.nu Superstars Win By 10 Wickets & Win $ 20 Million - Reisverslag uit Saint John's, Antigua van Eliene Bos - WaarBenJij.nu

Superstars Win By 10 Wickets & Win $ 20 Million

Door: Eliene

Blijf op de hoogte en volg Eliene

15 November 2008 | Antigua, Saint John's

Hie maar weer eens een verhaalt van de afgelopen 3 week. Enjoy!
De 27ste was dan mijn eerste dag bij Banqueting, wat begon met 3 uur wachten op Neil. (Marjolein is de manager en Neil de supervisor van Banqueting) Marjolein zat in de shift line-up en had Neil mijn kant op gestuurd, de Ballroom, maar schijnbaar was dat nogal een zware opgaven voor hem. Toen hij om 12 uur eindelijk aan kwam vertelde hij me snel dat er 10 stoelen de zaal uit moesten en toen was hij weer vertrokken voor een uur. Wat baalde ik ervan dat ik geen muziek of boek mee had genomen.
De volgende dag was er om 12 uur een buffet voor 50 personen, waarvan 25 kinderen die mee doen aan de Chef’s Competition. Een competitie tussen schoolkinderen die gerechten moeten klaar maken en beoordeeld worden door de managers van Sandals. Ik moest samen met Emerson bij het buffet serveren en borden ophalen e.d. Nou ik heb alles zelf gedaan. Mensen weten hier soms echt niet van werken. ’s Avonds heb ik meegelopen met Marsha bij de Beach Diners.
Woensdag morgen alles klaar gezet voor SSD voor die avond. Ik kan niet 2 uur op een stoel zitten en niks doen, dus toen Neil weer eens weg was heb ik Emerson aan het werk gezet en hebben we samen de tafels klaar gezet e.d. Neil vertelt nooit hoe hij het wil hebben zodat ik aan het werk kan als hij weer eens weg is, zeer irritant!! Die avond geserveerd bij SSD en daarna met Rianne, Jason (Chefkok van Mario’s) en Wesley (Evening Manager) naar Tattooz gegaan, waar het karaoke avond was. Wij zijn maar gaan poolen, kwamen tot de conclusie dat we dat beter kunnen dan zingen. Later op de avond zijn we nog naar Coast gegaan.
Donderdag ben ik eerst naar Watersports gegaan. Erwin had me de week ervoor gevraagd of ik de Inventaris weer wou doen van de shop en storeroom. Prima! Doordat het de nacht ervoor gezellig was ben ik om 10 uur begonnen. Karin was vrij en kwam ff langs, we hebben toen direct geregeld dat ze die zaterdag zouden gaan duiken.
Vrijdag was gelukkig Marjolein er weer. Geen uren wachten en lekker NL praten.
Zaterdag was het dan zover: Duiken!! Om 11 uur hadden we afgesproken met Dean bij Watersports. We kregen eerst een half uurtje theorie om vervolgens met zwembad in te gaan met onze uitrusting. In het begin voelde het ademen heel vreemd, maar ik wende er snel genoeg aan. Na een uur in het zwembad te hebben gedobberd waren we geslaagd voor de test. We gaan een andere keer de zee op, want door orkaan Omar is nog steeds het water erg troebel en nog niet in zijn normale staat. Na duiken zijn we gaan eten bij The Beach en toen belde Marjolein met vrolijk nieus. Ze had 2 kaarten voor Cricket 20/20 geregeld voor ons!!!! Joepie! Om 4 uur werden we door haar en Caroline opgehaald. Op naar het cricketstadion voor de 20/20 finale tussen Engeland en de Superstars! Het was echt een hele toffe avond waarbij het Superstars team makkelijk won van Engeland met nog 47 ballen te gaan. (Elk team heeft 120 ballen en zodra de ballen op zijn of alle spelers zijn uit, dan wordt er gewisseld van slag. Engeland was als eerst aan slag en die hadden 99 punten gehaald met nog 3 ballen te gaan, maar ze waren allemaal al uit. Superstars waren daarna aan slag en de zaten op de 101 punten met nog 47 ballen te gaan. Appeltje Eitje.) Dus er was natuurlijk groot feest. Alles was georganiseerd en gefinancierd door Stanford, een rijke kerel uit Amerika die een klein stuk van Antigua beheert. (Zoals het vliegveld, cricketstadion, een bank e.d.) De winnaars wonnen 20 miljoen en de speler van de match won 1 miljoen. Op het einde was er nog een grote vuurwerkshow waar je U tegen zegt.
Maandag was het Independence Dinner. Op 1 Nov was Antigua 17 jaar vrij van de Engelsen. Het diner was voor 220 personen, onder andere de ministers. Het was een Big happening met artiesten en genoeg eten en drank. Je blijft maar bijschenken. Ik moest die avond dus ook weer serveren, wat ontzettend leuk was. Iedereen had een strik om met de kleuren van Antigua, dus vonden ze dat ik dat ook moest, vonden ze zo schattig. (zie foto) Om 1 uur was dan eindelijk iedereen naar huis en kon ik ook lekker me bed in duiken.
Afgelopen woensdag hebben we een tour over het eiland gekregen van Abe. We zijn naar allen belangrijke plekken en mooie uitzichten geweest en hebben Crosroads gezien (beroemd afkickkliniek bij mensen uit Hollywood) en het huis van Eric Clapton gezien. Foto’s van het huis van Oprah en Phil Collins komen hopelijk nog. Beetje jammer dat het zwaar bewolkt was met regen. Al hebben wij bijna geen regen gehad, bij het resort was weer voldoende regen gevallen. Toen we om 4 uur weer thuis kwamen, lekker me joggingbroek aangetrokken en warme chocolademelk gedronken. Voelde het toch een beetje als thuis.
Vrijdagaaf weer gezellig op stap geweest met ze allen. En zaterdag morgen, toen Rianne en ik nog brak op bed lagen, werden we gebeld door Irene. Paul Balt zou die avond om half 7 landen! Wat???? Hij had in de mail gezet dat hij de 15e pas zou komen. Het scheen dat hij zich dus vergist had toen hij de mail aan het typen was. Irene die middag nog een kamer regelen en ik naar O.K Coral gegaan om te vragen of we daar die avond konden eten. Was prima. Ik moest die avond eigenlijk werken tot 11 uur, maar mocht om half 9 er vandoor naar het restaurant te gaan, toen ik bij Rianne aankwam (Frontdesk) bleek dat hij nog niet eens aangekomen was. Wij vliegveld bellen, bleek hij net om 9 uur geland te zijn i.p.v. half 7. Eten bij O.K. Coral werd hem niet meer, dus met ze allen naar de pub gegaan en gegeten en gedronken. Was een gezellige avond! De volgende dag met hem geluncht voordat hij om 1 uur weer weg zou gaan naar het vliegveld, terug naar St. Maarten.
Maandag ben ik samen met Marjolein en Caroline naar St John’s gegaan, shoppen!! Dus heb die dag alleen ’s ochtends 3 uurtjes gewerkt. Soms mag dat!
Woensdagavond was het weer SSD tijd! Sander mocht die avond mee eten met de gasten, terwijl ik aan het serveren was. Hij zat echt aan een hele leuke tafel, met 3 ontzettende gekke stellen. Aan het einde werden Sander en ik uitgenodigd om mee naar de pub te gaan voor wat meer drankjes. Prima! Dus met ze allen naar de pub gegaan!
Gisteravond heb ik een goede maaltijd klaar gemaakt. Aardappels met spinazie, ei en een hamlap. Het leek alsof we weer thuis aan het eten waren. Na het eten gingen Karin en Irene ff een powernap doen en Rianne en ik hebben ons vermaakt met het versieren van ballonnen met gezichtjes. Je moet toch wat. Daarna was het weer STAPTIJD!! Vanmorgen heerlijk uitgeslapen en nu weer eens bij The Beach om toch maar weer eens een verhaaltje te typen. Iedereen weer blij.

  • 15 November 2008 - 21:12

    Rianne:

    Heey
    klinkt echt allemaal super daar in Antigua..
    Fijne tijd nog en tot snel..

    xxx

  • 16 November 2008 - 09:42

    Pap, Mam En Rik:

    Mijn mannetje ballon ( Jasper) moet je wel een onderbroek aantrekken, of zien wij het verkeerd en steekt hij zijn tong uit? Veel plezier en doe iets nuttigs.

  • 16 November 2008 - 09:43

    Pap, Mam En Rik:

    Mijn mannetje ballon ( Jasper) moet je wel een onderbroek aantrekken, of zien wij het verkeerd en steekt hij zijn tong uit? Veel plezier en doe iets nuttigs.

  • 16 November 2008 - 09:43

    Pap, Mam En Rik:

    Mijn mannetje ballon ( Jasper) moet je wel een onderbroek aantrekken, of zien wij het verkeerd en steekt hij zijn tong uit? Veel plezier en doe iets nuttigs.

  • 16 November 2008 - 12:59

    Eliene:

    Ten eerste hoeft het niet direct Jasper te zijn...en ten tweede heeft hij een overhemd met jasje en dus een STROPDAS om!!!!
    Kussss

  • 17 November 2008 - 09:40

    Hanspeter:

    Dus de stage is nog steeds leuk! Mooi om te horen dat je je draai gevonden heb op antigua. Als ik de foto's zie heb ik z'n zin om op vakantie te gaan! Maarjah eerst stage even afronden groeten
    HP

  • 28 November 2008 - 08:53

    Annie Wieringa:

    zou vorige week even mailen en dan stel je het uit en dan (vergeet) je het even.
    vorige week zaterdag, heel slecht weer kwam sinterklaas in bedum aan met de huifkar en trekker ervoor uiteraard. Arie mocht trekkerrijden. Ze zijn naar "de nijverheid" gegaan want de laatste dagen waren de berichten slecht en inderdaad het was toen ook dikke hagelbuien. Het zou aanvankelijk bij de meenschaar en dan buiten (bij winterdag) niet zo slim, kun je van alles verwachten.
    Vanavond generale repetitie van ons koor en morgenavond een adventsconcert. Elizabeth Vink (sopraan) en Jan Martens (bariton)uit zuidwolde doen ook mee met een strijkorkestje van 4 jongelui uit groningen, wordt heel mooi. Morgenvroeg maken ze een begin met de kerstbomen rooien en verplaatsen, een hele klus en dan de lampjes erweer inmaken. Bedum is vaak mooi versierd. Zo vliegen onze dagen ook snel voorbij. Een hele fijne tijd gewenst met jasper, groetjes arie en annie

  • 28 November 2008 - 15:35

    Dian & Sanne:

    Nog een dagje en dan is je vriendje bij je:) hihihi Heel veel plezier he en geniet ervan;) maar vanavond eerst sinterklaas!

    Liefs ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eliene

Actief sinds 03 Aug. 2008
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 20486

Voorgaande reizen:

10 September 2012 - 01 Maart 2013

Zuid-Amerika

03 September 2008 - 01 Februari 2009

Antigua

Landen bezocht: